Jak stworzyć udaną stronę internetową: 11 krytycznych czynników

Potrzebujemy, aby nasze strony internetowe były miejscem docelowym naszych działań sprzedażowych i marketingowych. Poznaj 11 czynników, które kierują użytkowników do Twojej marki.

Niezależnie od tego, czy masz skromny budżet, robiąc najlepiej, jak możesz, ze swoją obecnością w Internecie, czy prowadzisz działalność na poziomie przedsiębiorstwa, solidna witryna internetowa otwiera drzwi do wielu możliwości.

Dobre strony internetowe w pierwszej kolejności traktują użytkownika, zapewniają doskonałe wrażenia użytkownika i mogą stać się potężnymi silnikami marketingowymi.

Inwestujesz w marketing cyfrowy, aby przyciągnąć ludzi do Twojej witryny — teraz musisz zapewnić użytkownikom oczekiwane wrażenia po przybyciu.

REKLAMA:

Hermes

Drzwi zewnętrzne: Hermes Warszawa

specjalista SEO

Specjalista SEO: szymanski.biz.pl

1. Jasno określ swoje cele

Chociaż zawsze powinniśmy rozpoczynać projekt internetowy lub marketingowy z celami, musimy wziąć pod uwagę zarówno siebie, jak i użytkownika naszej witryny.

Strona może generować ruch, leady i sprzedaż tylko wtedy, gdy upewnimy się, że mamy to, czego oczekuje nasza grupa docelowa i możemy to dla nich dostarczyć w satysfakcjonujący sposób.

Definiowanie celów zarówno dla organizacji, jak i użytkownika powinno być łatwe.

Jeśli cele się nie pokrywają, prawdopodobnie będziesz mieć problem, w którym będziesz dążyć do osiągnięcia zysków, ale nie będziesz w stanie dostarczyć produktu i doświadczenia, którego szukają Twoi odbiorcy.

Inwestowanie czasu i pieniędzy w witrynę jest bolesne, aby dowiedzieć się, że wszyscy odbijają się od miejsca, z którego nikt nie rozumie, dlaczego powinni kupować od Ciebie. To duża wskazówka, że ​​za bardzo skupiłeś się na swoich celach końcowych, a nie na ich.

 

2. Właściwy budżet

Przygotuj się do zainwestowania w swoją obecność w sieci. Znam wiele marek, które przepłacają w swoich witrynach, a potem tanieją w marketingu. I odwrotnie, są tacy, którzy chcą zrobić duży krok w marketingu i nie wstawią niczego na swoją stronę internetową.

Znajdź odpowiedni CMS , technologię i typ witryny dla siebie.

Z półki? Dowiedz się, jakie są ograniczenia, aby nie trzeba było tego wyrzucać i zaczynać od nowa, zanim osiągniesz zwrot z inwestycji.

Niestandardowy projekt i/lub niestandardowy kod? Upewnij się, że nie jest to przesada i nie przesuwa twojego progu rentowności zbyt daleko w przyszłość.

Nie bądź przeceniony lub zaniżony. Dowiedz się, jaka jest Twoja inwestycja z góry i jaka jest inwestycja przyrostowa, aby podejmować właściwe decyzje wspierające Twój biznes.

 

3. Zdobądź zaufanie swoich odbiorców

Bądź jasny i przejrzysty w tym, co oferujesz i czego oczekujesz od swoich odbiorców.

Dowiedz się, co ich motywuje i w czym jesteś silny.

Wykorzystaj to.

Zbyt często stronom internetowym brakuje powiązań emocjonalnych lub wiarygodnych potrzebnych do zdobycia zaufania i potencjalnego klienta lub sprzedaży.

Najlepszym przykładem, który często widzę, są witryny e-commerce (a nawet witryny firm usługowych), w których brakuje obszernej strony O nas .

Użytkownicy chcą wiedzieć, z kim prowadzą interesy, a nie że jesteś tylko kolejną witryną z towarami w przestrzeni.

Jeśli nie możesz umieścić na swojej stronie nazwisk, zdjęć, kultury, filozofii lub jakiejś historii, nie będziesz w stanie określić, o co ci chodzi.

Klienci dbają o Twoje intencje.

Nawet świadomi kosztów kupujący po prostu szukający najniższej ceny muszą poczuć się, jakbyś był legalną firmą, zanim podadzą dane karty kredytowej.

 

4. Znajdź sposoby na wyróżnienie się

Kluczem jest zróżnicowanie.

Nadal możesz używać szablonu strony internetowej i wyglądać inaczej.

Dostosowując obrazy i style, dostosowując je do swojej marki, możesz się wyróżnić.

To idzie w parze z zdobywaniem zaufania.

Kiedy opowiadasz swoją historię i tworzysz czynniki, takie jak cena, jakość, obsługa klienta, co robisz z zyskami, jak oddajesz pieniądze itp., tworzysz więź potrzebną do wyróżnienia się na tle innych szablonów i szybko rozkręcanych witryn sprzedaż tych samych produktów lub usług.

5. Skoncentruj się na użyteczności i doświadczeniu użytkownika

Ułatw widzom dotarcie do treści, których potrzebują.

Jeśli prowadzisz wirusową witrynę wideo, kieruj użytkowników na strony wideo.

Jeśli masz produkty lub usługi, upewnij się, że użytkownicy mogą dotrzeć do żądanej strony przy użyciu jak najmniejszej liczby kliknięć.

Oprócz intuicyjnej nawigacji w menu głównym zoptymalizowanej pod kątem urządzeń mobilnych i komputerów stacjonarnych, zastanów się nad umiejscowieniem pola wyszukiwania i innymi wskazówkami umożliwiającymi dostęp do popularnych treści.

Nie zakładaj, że użytkownik jest skłonny kliknąć kilka razy, aby przejść do najnowszego filmu o kotach lub popularnego produktu, którego wszyscy chcą.

 

6. Pamiętaj o podstawach SEO

Wydaje się to być rzeczą podstawową, ale nie zapomnij o SEO .

Co najmniej, dowiedz się , jak wyszukiwarki przemierzają i indeksują Twoje treści i upewnij się, że podstawowe czynniki na stronie są zoptymalizowane.

Istnieje wiele sposobów, aby to ułatwić, w tym poprzez wtyczki i kodowanie semantyczne.

SEO ma aspekty techniczne i wykracza poza stronę, ale jeśli możesz przynajmniej upewnić się, że twoja treść może być indeksowana (i jest indeksowana) i że dostosowujesz wszystkie elementy na stronie, aby dosłownie reprezentowały, czym jest i czym jest twoja treść około, wtedy możesz wygrać połowę bitwy.

7. Zoptymalizuj swoje strony docelowe

Landing pages to świetne narzędzia do prowadzenia kampanii.

Obejmuje to reklamy PPC, promocje e-mailowe, działania marketingu przychodzącego i inne.

Posiadanie systemu, który pozwala na szybkie tworzenie i dostosowywanie stron docelowych, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu, jeśli prowadzisz jakiekolwiek działania marketingowe.

Upewnij się, że Twoja witryna lub system zarządzania treścią zapewnia Ci kontrolę i że Twoja witryna umożliwia ustawienie stanu indeksowania, zmianę nawigacji i oddzielenie tych stron od zwykłych ścieżek nawigacji, jeśli używasz ich w dedykowanych kampaniach poza możliwą do nawigacji, normalną witryną zawartość.

 

8. Użyj swoich analiz

Kolejny, który wydaje się oczywisty, ale wykracza poza zwykłe instalowanie Google Analytics w swojej witrynie.

Potrzebujesz informacji na temat danych demograficznych, realizacji celów i innych informacji, których nie możesz uzyskać, chyba że wykonasz kilka szybkich kroków, aby je skonfigurować.

Nie zakładaj, że możesz to ustawić i zapomnieć o tym, cofnąć się o kilka miesięcy i zobaczyć, jak się sprawy mają.

Nie musisz codziennie logować się do Google Analytics.

Przynajmniej po dostosowaniu skonfiguruj raporty i alerty, które będą automatycznie przychodzić do Ciebie, dzięki czemu będziesz mieć puls tego, co działa, a co nie, i możesz dostosować się w locie, zamiast reagować, gdy jest za późno.

 

9. Ucz się z mapowania ciepła

Mapy ciepła i narzędzia do analityki na stronie to doskonałe źródła dodatkowych informacji na temat doświadczenia użytkownika.

Wiele aspektów kluczowych dla sukcesu witryny jest związanych z UX.

Narzędzia takie jak Lucky Orange (jestem klientem i fanem – nie wynagradzam sponsora) dają wgląd w to, jak daleko przewijają się użytkownicy, gdzie śledzi ich mysz, ile wypełniają formularzy przed wypłatą kaucji, gdzie utknęli w Twojej witrynie i wiele więcej, których Google Analytics nie może Ci pokazać.

Monitorując ten poziom szczegółowości, możesz naprawić zawieszanie się UX i dalej dostroić witrynę, aby osiągnąć sukces.

 

10. Upewnij się, że Twoja strona internetowa działa cały czas

Czas pracy to często wszystko, o czym myślimy, jeśli chodzi o upewnienie się, że nasze strony internetowe działają.

Możesz jednak nie zauważyć problemów, takich jak brak uruchamiania JavaScript, niedziałające przyciski, błąd związany z przeglądarką lub problemy z działaniem urządzeń mobilnych bez odpowiednich protokołów.

Po prostu obserwując dane o sprzedaży i monitorując czas pracy, możesz przeoczyć, że segment Twoich odbiorców znajduje się w przeszkodzie.

Wielu użytkowników nie będzie Cię szukać i nie skontaktuje się z Tobą, gdy nie będą mogli kupić lub dostać się do treści, których chcą – po prostu wychodzą.

Czy ostatnio kliknąłeś przycisk w panelu administracyjnym WordPressa, aby zaktualizować wtyczkę? Pamiętaj, aby wiedzieć, czy to coś zepsuło.

Upewnij się, że Twój kod jest funkcjonalny i przetestowany w różnych przeglądarkach.

 

11. Słuchaj i ucz się w sposób ciągły

Jesteśmy dobrzy, optymalizujemy i uczymy się po drodze z marketingiem. SEO to ciągły proces, który obejmuje dostrajanie.

Nie pozwól, aby Twoja witryna była statycznym miejscem, które ma inną filozofię zarządzania.

Słuchaj swoich docelowych odbiorców i użytkowników i ucz się.

Zrób to za pośrednictwem mediów społecznościowych, kanałów obsługi klienta, analiz, map ciepła oraz wszelkich posiadanych danych i punktów styku.

Bądź aktywny w poszukiwaniu informacji zwrotnych i sposobów na ulepszenie, aby Twoja witryna była zasobem, który rośnie i ewoluuje wraz z Twoją firmą.

 

Wniosek

Chociaż większość aspektów, które prowadzą do sukcesu witryny, wiąże się z doświadczeniem użytkownika i Twoją marką, ważne jest, aby zrozumieć i wykorzystać technologię, spostrzeżenia i opinie, aby z czasem optymalizować i udoskonalać witrynę.

Pamiętaj, że optymalizacja nie ogranicza się tylko do SEO.