Dlaczego rankingi urządzeń mobilnych i komputerów stacjonarnych są różne

John Mueller z Google wyjaśnia, dlaczego wyniki wyszukiwania mogą się różnić na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych oraz jakie czynniki mają wpływ na te rankingi.

John Mueller z Google odpowiedział na interesujące pytanie, dlaczego rankingi w wyszukiwarkach mobilnych i stacjonarnych mogą się różnić. Mueller przedstawił kilka czynników związanych z personalizacją, aby wyjaśnić, dlaczego te dwa rodzaje wyszukiwań czasami się różnią.

Dlaczego rankingi w wyszukiwarkach na komputery i urządzenia mobilne różnią się?

Osoba zadająca pytanie chciała dowiedzieć się, jak zdiagnozować przyczynę, dla której witryna może nie działać tak dobrze w wyszukiwarce mobilnej, jak w wyszukiwarce na komputery.

Oto pytanie:

„Dlaczego… Czym różnią się rankingi na komputery i urządzenia mobilne, skoro już przeszliśmy na indeksowanie na urządzeniach mobilnych?”

John Mueller z Google zwrócił uwagę, że indeksowanie i ranking to dwie różne rzeczy.

To, że działamy w środowisku indeksowania zorientowanego na urządzenia mobilne, nie oznacza, że ​​wersje mobilne i komputerowe będą miały jednakową pozycję, ponieważ zostały zindeksowane jako mobilne.

Mueller: „Zatem indeksowanie mobile first dotyczy konkretnie tego technicznego aspektu indeksowania treści. Do indeksowania treści używamy mobilnego Googlebota. Ale po zindeksowaniu treści strona rankingu jest nadal (w pewnym sensie) całkowicie oddzielna”.

Rankingi urządzeń mobilnych i komputerów stacjonarnych są personalizowane kontekstowo

Mueller wyjaśnił następnie, że w niektórych sytuacjach kontekst wyszukiwarki i używane urządzenie może zmienić ranking.

Wyjaśnił, że w przypadku niektórych wyszukiwań potrzeby użytkowników różnią się w zależności od urządzenia, co może wpływać na rankingi.

John Mueller wyjaśnia, dlaczego wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i na komputerach są różne

Mueller wyjaśnił:

„I to normalne, że rankingi na komputery i urządzenia mobilne są różne.

Czasami dotyczy to rzeczy takich jak prędkość.

Czasami dotyczy to takich rzeczy, jak przyjazność mobilna.

Czasami dotyczy to również różnych elementów wyświetlanych na stronie wyników wyszukiwania.

Na przykład, jeśli szukasz w telefonie, być może potrzebujesz więcej informacji lokalnych, ponieważ jesteś w podróży.

Natomiast jeśli szukasz na komputerze, być może chcesz, aby w wynikach wyszukiwania pojawiło się więcej obrazów lub więcej filmów.

Dlatego zwykle pokazujemy… różną mieszankę różnych typów wyników wyszukiwania.

I dlatego może się zdarzyć, że ranking lub widoczność poszczególnych stron różni się między mobile i desktop.

I to jest w zasadzie normalne. To część naszego rankingu.

Powiedziałbym, że nie jest to związane z technicznym aspektem indeksowania treści”.

Szybkość strony i czynniki mobilne dla różnic w rankingu

Osoba zadająca pytanie następnie zadała kolejne pytanie dotyczące diagnozowania tych różnic w rankingu.

Zapytał, czy niższe rankingi mobilne wskazują, że przyczyną są czynniki związane z szybkością strony mobilnej.

Mueller z Google odpowiedział:

„…Przyjazność mobilna jest zdecydowanie czynnikiem. Mogą tam również występować inne czynniki, szczególnie w odniesieniu do urządzeń mobilnych i komputerów stacjonarnych. Są to różnice, które zawsze są niewielkie, jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i komputerach.

Czasami dzieje się tak również dlatego, że jest to inne urządzenie lub inne połączenie z Internetem, dlatego używamy różnych ustawień zasadniczo do personalizacji”.

Różnica w rankingach wynika z personalizacji

John Mueller z Google potwierdził, że indeksowanie mobilne to tylko indeksowanie i oddzielenie od rankingowej części algorytmu.

Ujawnił również, że personalizacja odgrywa rolę w sporadycznych różnicach w rankingach wyszukiwania między wyszukiwaniami mobilnymi i stacjonarnymi.

Mueller wyjaśnił, że potrzeby osoby korzystającej z urządzenia mobilnego mogą różnić się od potrzeb osoby korzystającej z urządzenia stacjonarnego.

Więc jeśli ktoś próbuje zdiagnozować, dlaczego istnieją różnice w rankingu między urządzeniami, może przydatne może być sprawdzenie, dlaczego wersje mobilne o najwyższej pozycji w rankingu mogą być lepsze niż strony o niższym rankingu w kontekście urządzenia mobilnego i personalizacji.

Możliwe, że są tam wskazówki, które pomogą zdiagnozować problemy.